Het avontuur is van start gegaan. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Dayane Roelink - WaarBenJij.nu Het avontuur is van start gegaan. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Dayane Roelink - WaarBenJij.nu

Het avontuur is van start gegaan.

Door: Dayane Roelink

Blijf op de hoogte en volg Dayane

26 Juli 2015 | Curaçao, Curaçao

Lieve lezers,

Zoals beloofd aan vele van jullie zal ik weer een blog bij houden zodat jullie op de hoogte zijn van onze bezigheden maar vooral ook avonturen op Curacao.

Uiteraard gingen er genoeg administratieve dingen aan de emigratie vooraf. Nieuwe paspoorten, nieuw rijbewijs. Verklaring omtrent gedrag en geboorte aktes. Noem zo maar op of je hebt het nodig om het land te verlaten.
Uiteraard was ik weer een speciaal geval omdat ik niet in Nederland ben geboren. Zodoende was er nergens een geboorteakte te vinden en werden we door de gemeente van het kastje naar de muur gestuurd.
Ook moest ik een officiele stempel van de Ambassade van Curacao krijgen, om überhaupt aan het werk te gaan, dus konden we fijn ook nog een gezellig ritje naar Den Haag plannen.

De laatste maanden zijn voor ons ontzettend hectisch geweest met veel geregel en dingen uitzoeken. Daarnaast ook nog het briljante idee om te trouwen en dit er ook nog even tussen te proppen maakte deze maanden extra mooi en interessant maar zeker niet minder stressvol.

Uiteraard wilde we van zoveel mogelijk mensen fatsoenlijk afscheid nemen. Dit is voor een groot gedeelte gelukt, maar helaas niet van iedereen. Nou is het gelukkig niet zo dat we pas over 3 jaar weer terug komen. Mocht het enigszins mogelijk zijn willen we zeker een paar keer terug vliegen.

Woensdag avond (in Nederland donderdag vroeg) zijn we op Curacao geland. We zijn daarmee ook 6 uur terug in de tijd gegaan, en in Nederland lopen jullie dus altijd 6 uur voor op ons.
Voor ons is toen het avontuur echt van start gegaan.

De donderdag hebben we gelijk een autootje gehuurd omdat dit echt werd aangeraden, zodat we ons gemakkelijk kunnen verplaatsen.
Ook hebben we al wat mooie huisjes gezien, waarvan zeker 1 potentiele.

Verder is het voor ons beide nog even wennen. Gelukkig zitten we in een fijn hotel waar we heerlijk tot rust kunnen komen en waar we gemakkelijk het eiland kunnen gaan ontdekken.

Dinsdag gaat Daan officieel zijn contract tekenen, en ik ben ook al druk met interessante vacatures die ik ben tegengekomen.
De drukke periode is nog niet geheel voorbij, maar gelukkig hebben we ook nog even tijd om te genieten.

Het autorijden hier is ook nog even wennen, maar ook ik heb vandaag mijn eerste ritje op het eiland gereden. Ik ben echt een held op sokken als het gaat om rijden, dus was best trots op mezelf dat ik mezelf een weg had gebaand op de weg. Iedereen doet hier maar wat... vandaar.
Maar dat gaat ook zeker goedkomen.

Voor nu heb ik jullie aardig upgedate.
Morgen gaan we even de Ultra toerist uithangen, en ULTRA chillen op 1 van de mooie stranden van Curacao.

Voor ons Bonochi (Goedeavond)

En voor jullie Bon dia (Goedenmorgen!)

Liefs van ons

tot de volgende blog!

  • 01 Augustus 2015 - 15:03

    Donna:

    Geweldig Day! Jullie doen het toch allemaal maar even. Leuk dat je een blog bijhoudt en ik zal zeker blijven lezen. :) xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dayane

Actief sinds 05 Dec. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 5484

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 31 Juli 2018

Curacao

27 Januari 2014 - 09 Mei 2014

Stage in de UK

Landen bezocht: