Living the Carribean life - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Dayane Roelink - WaarBenJij.nu Living the Carribean life - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Dayane Roelink - WaarBenJij.nu

Living the Carribean life

Door: Dayane

Blijf op de hoogte en volg Dayane

16 Oktober 2015 | Curaçao, Curaçao

Dag lieve lezers,

Hier maar weer eens een berichtje uit Curacao.
De derde blog heeft even op zich laten wachten, want ja niks doen kost ook tijd en energie en daar moest de afgelopen weken even tijd voor worden gemaakt!

Ondertussen zitten we al weer ruim 12 weken op Curacao, en is hier het echt leven ook al weer een tijdje bezig. Alles heeft redelijk wat voeten in de aarde gehad, maar we zijn nu redelijk content.
We hebben vrij lang op onze spulletjes uit Nederland moeten wachten, en dit zorgde ook voor de nodige irritaties. Van het tijdelijk oncomfortabele bed tot het gebruik van andermans spullen (die uiteraard nooit zo schoon lijken als die van jezelf) Afijn, op 18 augustus zouden onze spullen binnenkomen. (wij uiteraard niet wetende dat het volgens nog 2/3 weken ging duren voor er actie werd ondernomen.
Gelukkig is ook dat allemaal goed gekomen, en waren we als kinderen zo blij toen we hoorde dat onze spullen vrijgegeven waren en ze deze heel snel zouden leveren.

Die blijheid was van korte duur! Alles was namelijk zo fantastisch onlogisch neergezet in ons huis (alsof er een bom ontploft was), dat we ons vooral afvroegen of deze spullen wel echt van ons waren en zo ja waarom is het dan zo belachelijk VEEL!
(Dit was uiteraard al een lichtelijk gevoel puntje in Nederland want ik wilde natuurlijk alles meenemen, en Daan vond dat niet nodig) Toen we uiteindelijk toch wel een bevestiging hadden dat dit werkelijk onze spullen waren, begon de volgende uitdaging!

HET UITPAKKEN!! Dit is een hoofdstuk waar je hoofdpijn van krijgt, dus die zal ik maar in het midden laten! Zeker het moment waarbij ik geloof ik 8/9 dozen met ALLEEN maar Dvd's (HOEZO!) heb uitgepakt. Geen idee hoe ik op het briljante idee ben gekomen om uiteindelijk toch al onze dvd's mee te nemen, maar ze staan er!
Ook het volgende onderwerp bezorgd me nog steeds hartkloppingen, ondanks dat ik er bijna niks mee te maken had. Het IN ELKAAR ZETTEN VAN MEUBELS! Uiteraard is het voor vele bekende filmpje van Youp van ’t Hek; Ikea Stapelbed voorbijgekomen! Wat een drama! Gelukkig hadden we hulptroepen uit Nederland voor het in elkaar zetten van onze meubels, en ik kan nu gelukkig zeggen dat alles staat met dank aan mn ouders en Daan!

Nu is het vooral genieten van ons eigen huisje, met onze eigen spulletjes en ons eigen leventje hier opbouwen.
Natuurlijk kwam daar de mooie verrassing van de zwangerschap nog tussendoor. Naast het soms ontzettend moe zijn, voel ik me prima en gaat alles voorspoedig. Zoals ik al eerder een keer aangaf is de afgelopen tijd ontzettend hectisch voor ons geweest, en nu hebben we eindelijk tijd om echt te genieten, en te ademen.
Het is allemaal even wennen, en de ene dag gaat dit ook beter dan de andere maar zolang je maar heerlijk met de dag leeft zoals de meeste mensen hier doen dan kom je er wel.

Ook gaat het goed met onze lessen Papiaments, begin december hebben we een examen en dan zouden we ons redelijk moeten kunnen redden, dus dat is weer een volgende uitdaging.
We hebben ondertussen al twee keer bezoek vanuit Nederland gehad, en dit was beide keren erg gezellig.

Nu wordt het de komende maanden weer wat rustiger, en voor jullie in Nederland vast klaarmaken voor het weer dat kouder wordt, en de Sint en Kerst die er weer aan gaan komen. Voor ons weer een uitdaging om uit te zoeken hoe wij dit jaar Sint en Kerst gaan doorbrengen, gezien het weer bij ons vrijwel constant zal blijven.
Dus, BBQ met Kerst! Haha.

Zo nu ben ik wel weer uitgepraat voor nu, ik wens een ieder van jullie nog een fijne avond!
En vast tot snel!

Liefs van ons!


  • 17 Oktober 2015 - 00:41

    Marlene Arnoldus(wellant) :

    Hallo Dayane
    Fijn te horen dat allles naar wens verloopt en dat je zwangerschap ook goed verloopt.
    Zorg goed voor jr zelf en doe rustig aan.
    In welke wij wonen jullie.?

    Dus in de toekomst kunnen we in het papiaments communiceren hahaa.
    Ik wens je een heel fijn weekend en tot horens.


  • 19 Oktober 2015 - 18:02

    Dayane Horck Roelink:

    Hallo mevrouw Arnoldus,

    Leuk dat u een berichtje stuurt!
    Wij doen zeker rustig aan, het is nog steeds erg warm hier dus dan wil je al gauw niet zoveel doen.
    Wij wonen in de wijk Sint Michiel, vlak bij Blue Bay kent u het daar?
    Het bevalt ons prima.

    Mocht u in de toekomst nog een keertje naar Curacao komen, laat u het dan weten!
    Vind ik wel leuk.

    Fijne week voor u!

    Liefs Dayane

  • 21 Januari 2016 - 02:13

    M.Arnoldus:

    Hallo Lieve Dayene,

    Gefeliciteerd met jullie behaalde diploma papiaments.

    Het is zover dat wij naar Curacao met vakantie komen.
    Ik ga mijn best doen om elkaar te ontmoeten.
    Wij zijn van 28 januari t/m 15 februari op Curacao.

    Als je mij je telefoonnummer mail zal ik je bellen en een afspraak maken, zou leuk zijn je nog een keertje te ontmoeten. Je zal nu wel lekker rond zijn. Wanneer ben je uitgerekend?
    Spannend he?

    Fijne avond en ik hoor wel van je. Je kan mij mailen arnoldusmm@hotmail.com
    Laat me weten of je whatsap heb. dan kunnen we ook appen.
    Liefs




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dayane

Actief sinds 05 Dec. 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 5493

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 31 Juli 2018

Curacao

27 Januari 2014 - 09 Mei 2014

Stage in de UK

Landen bezocht: