Shopping hemel, Nachtdiensten en Geordie shore! - Reisverslag uit Filton, Verenigd Koninkrijk van Dayane Roelink - WaarBenJij.nu Shopping hemel, Nachtdiensten en Geordie shore! - Reisverslag uit Filton, Verenigd Koninkrijk van Dayane Roelink - WaarBenJij.nu

Shopping hemel, Nachtdiensten en Geordie shore!

Door: Dayane Roelink

Blijf op de hoogte en volg Dayane

11 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Filton

Ook afgelopen week heb ik weer van alles meegemaakt in Bristol.
Veel mensen vroegen voor mijn vertrek ‘’is Bristol een mooie stad? Natuurlijk beantwoorde ik die vraag met wat er op het fantastische wikipedia staat (wat je overigens niet als betrouwbare bron mag gebruiken) Bristol zou een mooie havenstad zijn met hier en daar wat culturele dingentjes.
Om eerlijk te zijn heb ik die culturele dingentjes nog niet opgezocht, op de shopping centres na natuurlijk, maar daarover later meer. Echt speciaal is Bristol niet, een beetje de standaard stad wat je ook verwacht in Engeland. Over 2 weekjes komt Daan mij bezoeken hier, en ik hoop dat we dan samen wat meer leuke culturele dingen kunnen gaan ondernemen. In mijn eentje is zo alleen.

Afijn, na een drukke week werken en veel nieuwe indrukken had ik de maandag eindelijk een dagje vrij. Mijn plan was dan ook om het centrum maar eens te ontdekken, en om te kijken wat dat te bieden had. Nog een beetje wennende aan de bussen hier, stap ik in de eerste beste bus waarvan ik hoop dat die naar het centrum gaat. De bussen hier rijden ook overal en nergens inclusief straatjes waarvan auto’s aan beide kanten geparkeerd staan(want dat kan hier!) en bezorgen je af en toe de nodige hartverzakkingen omdat ze overal maar net tussen passen. Ik ben niet de meeste heldhaftige meereiziger dus dan kijk ik maar gewoon strak vooruit! Na een gezellige rit tussen allemaal straatjes door kwamen we uiteindelijk in het centrum terecht. Waar ik uit moest stappen geen idee, tot we een enorme Primark naderde en ik iets te vrolijk en vaak op het stop knopje drukte omdat het stomme STOP lampje niet ging branden. Gelukkig kon de buschauffeur hier wel om lachen en zei,
Well now don’t get to excited it’s the beginning of the month, Safe some money! HAHA hier moest ik wel erg om lachen, en ook al had hij gelijk natuurlijk kon ik de Primark niet overslaan. Eenmaal in de Primark wist ik niet waar ik moest beginnen! OH MY GOSH, zo veel en zo groot!! Primark heaven!
Na mijn aankopen bij primark liep ik trots de winkel uit, zo’n Becky Bloomwood momentje.. ofnee beter Carrie Bradshaw *voor de vrouwen onder ons* Na nog wat verder rond gelopen kwam ik nog een enorm shopping centre tegen! Voor de veiligheid van de portemonnee ben ik deze maar voorbij gelopen. Gebrek aan winkels hebben ze hier absoluut niet, en ik vrees dat ik nog grote problemen ga krijgen met de bagage op de terug reis. Je weet wel… koffer open dicht, open dicht! Dit keer geen weegschaal om te wegen ohjee, ik voel een drama opkomen! Na een paar uur rondlopen was ik echt helemaal uitgeput en besloot ik maar weer naar huis te gaan. Ondertussen had ik ook maar een buskaart gekocht, en ik moet zeggen los van de dienstregeling, kunnen ze wel iets beters regelen.
Hier zijn 3 grote busmaatschappijen, als je een buskaart koopt bij de ene maatschappij kun je alleen met deze maatschappij reizen. Vrij logisch, maar niet efficiënt.

Zondag was mij al gevraagd of ik eventueel een nachtdienst zou willen draaien, op dinsdag en misschien ook op woensdag. Ik had voor beide diensten ingestemd en zou dus gezellig twee nachtdiensten meedraaien. Al voordat ik begon voelde ik me al moe, terwijl ik gewoon goed geslapen had. Ik werd erg onrustig van het idee dat ik een hele dag door moest trekken en kon overdag ook niet goed slapen. De nachtdiensten hier zijn van 23:00 tot 7:00. De eerste nacht was wel Oké en ging zo voorbij. De tweede nacht had ik het wat zwaarder en omdat er niet zo heel veel was om te doen ging de tijd ook erg traag. Gelukkig kon ik na deze twee dagen even rust nemen tot zaterdag. Op zaterdag heb ik een dienst gedraaid van 17:30 tot 3:00 en heb dan ook gelijk kennis gemaakt met Saterday Madness! Ookal was deze dienst wat langer dan een normale dienst, deze viel wat meer in de smaak dan de volledige nachtdienst. Op zondag had ik mijn voorlopig laatste nachtdienst, en deze was gelukkig erg rustig. Nachtdienst is Oké, maar je hebt minder te maken met gasten wat ik juist het meest interessant vind. Ik heb nu wel een beeld van wat er s’Nachts allemaal gebeurd, en het is zeker niet zo dat men altijd niets te doe heeft. Ik ben blij dat het er voorlopig opzit, omdat mijn lichaam duidelijk niet wist wat het met de tijden aan moest. Vanaf vandaag weer een beetje gewone uren en ontzettend veel zin in het bezoekje van Daan!

Officieel had ik zaterdag een late dienst van 15:00 tot 23:00, maar dit werd uiteindelijk toch wat anders. Mijn supervisor belde mij zaterdagochtend dat hij me voor zowel avond als een gedeelte nacht nodig had, en of ik dit geen probleem vond. Uiteindelijk werd het een dienst van 17:30 tot 3:00. Zoals ik al eerder vertelde zijn wij een 4 sterren hotel, en zeker op doordeweekse dagen zijn er veel zakenmensen die in ons hotel verblijven. De zaterdag daarentegen is het tegenovergestelde, hier maken wij kennis met de feestgangers en de leisure mensen. Ook deze zaterdag was het weer raak. Los van onze gewone gasten werd er ook een groep uit Noord-Oost Engeland verwacht!
Mijn collega had me al gewaarschuwd dat ze waarschijnlijk niet te verstaan zijn, want zelfs zij had daar moeite mee. Ja hoor, daar waren ze uiteindelijk, en hoe zal ik het zeggen Georgdie Shore 2.2 Senior! Gasten van tussen de 30 en de 60 kwamen uit een grote bus, en moesten massaal allemaal ingecheckt worden. Gelukkig was mijn collega zo slim om dit al van te voren te doen. De helft van de gasten had al aardig een glaasje op, en inderdaad ze waren erg moeilijk te verstaan. Schreeuwen en gillen dat ze deden. Nadat ze allemaal hun room key hadden en de rust weer was wedergekeerd had ik het met m’n collega even over deze mensen. Waar kwamen ze vandaan? Ken je Jersey Shore….. dan ken je vast ook Geordie Shore, we’ll that’s where they are from. Aaah fijn dacht ik, er is een reden dat ik dat programma niet kijk. De eerste taxi’s naar het centrum werden niet veel later na inchecken geboekt. Ook kwam andere gasten wilde graag de stad gaan verkennen.
Op zo’n avond is het dan ook niet meer dan normaal dat je gemiddeld 50 keer aan de lijn zit met een taxibedrijf. Wij hebben twee restaurants in het hotel waarvoor je zeker op de zaterdagavond het beste kunt reserveren. Uiteraard zaten deze restaurants aardig vol later op de avond, dus kwamen er gasten op het idee om Domino’s te bestellen. Andere gasten zagen dit ook, en verder zo ook op ideeën gebracht. Ja hoor, even na tienen kwamen de eerste pizza bezorgers aan The Desk vragen waar roomnumber zoveel was. Ik heb geloof ik tussen 10 en 2:30 6 pizzabezorgers voorbij zien komen, en nog 1 of 2 andere fastfood bezorgers. Ondertussen maakte mensen zich klaar om op stap te gaan, en kwamen er ook al weer mensen terug van het centrum. Hoewel ik dit al jaren weet, sta ik nog steeds versteld over het feit hoe de dames hier op stap gaan! Met bijna geen kleren en absoluut geen jas stappen ze de taxi in, in de hoop te scoren in een veel te strak korsetje en hoge pumps.
Al met al was het een hectische avond waarbij ontzettend veel gebeurde, maar het is wel goed dat ik dit nu ook heb meegemaakt.

Zoals je leest gaat alles hier nog steeds prima, en heb ik het erg naar mijn zin. Ik ben nog steeds in training omdat er natuurlijk ontzettend veel moet worden uitgelegd. Gelukkig zijn de meeste gasten begripvol, en begint het steeds meer te komen. Soms is het een beetje frustrerend als het druk is, en ik zie mijn collega’s hard rennen en ik sta er een beetje bij te kijken, omdat ik nog niet weet wat ik moet doen. Alles komt met de tijd.

Voor nu laat ik het erbij, bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!!

Cheers en liefs Dayane

  • 11 Februari 2014 - 14:37

    Iris :

    Jemig meid wat kan jij vertellen zeg! Gaat allemaal goed zo te zien! Binnenkort maar even kijken of we kunnen meeten ergens :)

  • 11 Februari 2014 - 15:03

    Deborah:

    hee Dayane wat schrijf jij leuk zeg! ik moet er echt om lachen! je maakt wel veel mee zeg en lange dagen! goed dat je al een beetje op verkenningstocht bent geweest! misschien kan je aan andere dan toch de ins en outs van Bristol vertellen. Leuk dat Daan op bezoek komt zeg! gezellig! Geniet ervan en geniet ook nu en daarna van je tijd daar! Veel succes maar maak vooral ook plezier! Liefs Deborah

  • 11 Februari 2014 - 17:41

    Berna En Jan:

    Hallo lieve Dayane,
    wat schrijf je toch ontzetten leuke verhalen, kunnen zo in een boek.
    We zien wel dat je een hectisch bestaan hebt en geen tijd hebt om je eenzaam te voelen, al denkt Daan daar geloof ik anders over. Ach ja, hij voelt zich wel een beetje eenzaam.
    Maar volgende week komt hij al en kunnen jullie leuk dingen samen doen.
    Fijn dat het goed bevalt en over een week of twee ren je net zo hard als je collega's omdat je dan ook weet wat je te doen staat. Komt vast goed.
    Geniet naast het stage lopen ook van je tijd in Engeland. We lezen je verhalen met heel veel plezier.

    Heel veel liefs van ons XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dayane

Actief sinds 05 Dec. 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 5507

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 31 Juli 2018

Curacao

27 Januari 2014 - 09 Mei 2014

Stage in de UK

Landen bezocht: