Stage, Films en een onverwachts Ziekenhuisbezoek - Reisverslag uit Filton, Verenigd Koninkrijk van Dayane Roelink - WaarBenJij.nu Stage, Films en een onverwachts Ziekenhuisbezoek - Reisverslag uit Filton, Verenigd Koninkrijk van Dayane Roelink - WaarBenJij.nu

Stage, Films en een onverwachts Ziekenhuisbezoek

Door: Dayane Roelink

Blijf op de hoogte en volg Dayane

20 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Filton

Dag lezers,

Hier weer even een berichtje uit Bristol. Vermoedelijk ook 1 van de laatste berichtjes, want het zit er al weer bijna op. Nog 18 dagen te gaan voordat ik weer terug vlieg en het normale schoolleven in Friesland weer op pak. Om te beginnen zal ik dan maar iedereen een fijne Pasen wensen. Ook hier vieren ze Pasen, maar gelukkig is het allemaal niet zo agressief en hysterisch als in Nederland. Dat paashaas gedoe en die eieren is echt niet mijn ding en wordt er altijd een beetje moe van. Afijn, iedereen een fijn Pasen en een fijne dag gewenst.

Zoals ik al zei het zit er weer bijna op, en dat wil ook zeggen dat het assessment eraan zit te komen. M’n stage begeleider is van de week langs geweest om te controleren of ik al mijn werk wel heb gedaan. Uiteraard was dit mij kennende een last minute job, gelukkig is alles goedgekeurd en kan ik binnekort m’n assessment doen. Dit houdt in dat ik zelfstandig achter The front desk kan staan, en gasten kan helpen waar nodig.

Natuurlijk ben ik al langzaam begonnen met het inpakken van m’n spullen en aan het uitzoeken wat ik allemaal weer mee terug kan nemen. Aan het eind van deze week komt mijn zus langs samen met Berry om me te bezoeken, en om alvast een deel van mijn bagage mee te nemen naar Nederland.

Om te tijd verder een beetje uit te zitten hier heb ik de afgelopen 3 maanden ontzettend veel films bekeken, en zeker wel 4/5 verschillende series gevolgd. Ondanks dat ik een super ervaring erbij heb, ben ik blij dat ik straks weer in mn eigen keukentje kan koken, en boodschappen kan doen bij Albertheijn, hangen op mijn eigen bank en slapen in m’n eigen bed. Er gaat een drukke periode aankomen vanaf het moment dat ik terug ben. Nu dus nog maar even genieten van de rust.

Een andere bezigheid van de afgelopen tijd is het rondreizen in bussen (gezien ik een onbeperkt reizen kaart heb) Ik stap dan gewoon in een willekeurige bus en op deze manier zie ik ook nog wat van Filton en Bristol. Ik zoek al tijden naar een Lidl of een Aldi hier in Bristol, ik weet dat ze er zijn want ben er meerdere keren langs gereden. Afgelopen dinsdag had ik ook weer het briljante idee om in een willekeurige bus te stappen. Dit maal in een bus waarvan ik niet precies wist waar die heen zou gaan, omdat ik die richting nog nooit was opgegaan. Tijdens deze busreis viel mijn oog opeens op een Lidl, dus ik drukte koste wat het kost gelijk op het stop knopje. Helaas stopte de bus niet echt in de buurt van de Lidl, en zag ik mezelf alweer een heel stuk terug lopen.
Op een gegeven moment reed de bus een groot terrein op, en ik kreeg al gelijk zo’n onbehaagelijk gevoel. Natuurlijk werd dat gevoel al gauw bevestigd met een bordje ‘’Southmead Hospital’
Fijn ik dus op een giga terrein waar ik maar weer uit moest zien te komen. Het terrein was echt Huge en er was geen duidelijk bordje met Exit! Ik ben maar gaan lopen in de hoop dat ik de uitgang zou vinden. Natuurlijk met mijn richtingsgevoel maakte ik de situatie alleen maar erger en liep ik alleen maar verder het terrein op. Na een goed halfuur ronddwalen vond ik dan uiteindelijk de uitgang.
Nu nog opzoek naar die Lidl want daarvoor moest ik zo nodig uitstappen. Gelukkig was ik uiteindelijk niet ver van de Lidl, en heb ik daar mijn boodschapjes kunnen doen. Natuurlijk ging de terugreis ook niet erg vlot, want er reden geen bussen terug. Al met al een heel avontuur, en misschien de volgende keer toch maar even kijken waar de bus nou precies heen gaat.

Op stage gaat verder alles prima, mn allerlaatste weekend gaan we gezellig met de groep ergens eten en vervolgens lekker stappen in Bristol wat ik nog niet gedaan heb sinds ik hier ben!
Het aftellen is nu echt begonnen, en binnekort ben ik weer te vinden in Leeuwarden.
Het rooster voor school is al binnen, en wij allen mogen gelijk aan de slag bij terug zijn.
Uiteraard staat het eindgesprek van de stage nog op het programma, het schrijven van een Businessplan en de proeve van bekwaamheid.

Nu nog even genieten van Bristol, en uiteraard ga ik zeker nog wat Primark aankopen doen voordat ik terug ben.

Voor nu laat ik het hier weer bij. Tot gauw!

Liefs Dayane

  • 21 April 2014 - 17:34

    Berna:

    Ha die Dayane,

    Ook voor jou een Zalig Pasen, al ben je dan niet zo van de Paashaas.
    We hebben je af en toe nog op Skype gesproken, maar we vinden het toch ook fijn je straks weer in levende lijve in ons midden te hebben.
    Fijn dat je zus en Berry eind van de week nog een paar dagen komen dan breekt het nog een beetje.
    Kom op met de laatste loodjes, en met je eindgesprek van de stage, je proeve van bekwaamheid en je businessplan komt het vast ook goed. Waar een wil is, is een weg.
    We zien en spreken je gauw. Tot 8 mei !!!
    Liefs Jan en Berna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dayane

Actief sinds 05 Dec. 2013
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 5506

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 31 Juli 2018

Curacao

27 Januari 2014 - 09 Mei 2014

Stage in de UK

Landen bezocht: