Orientation, Vriendje en Cultuur - Reisverslag uit Filton, Verenigd Koninkrijk van Dayane Roelink - WaarBenJij.nu Orientation, Vriendje en Cultuur - Reisverslag uit Filton, Verenigd Koninkrijk van Dayane Roelink - WaarBenJij.nu

Orientation, Vriendje en Cultuur

Door: Dayane Roelink

Blijf op de hoogte en volg Dayane

10 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Filton

Het is al weer een tijdje geleden sinds mijn laatste blog, maar natuurlijk heb ik weer genoeg meegemaakt in Bristol!

Daan zou op zaterdag 22 februari naar Bristol vliegen, om een weekje door te brengen samen met mij. Uiteraard kon ik niet wachten op het moment om dat eventjes met hem te delen.
De donderdag voor zijn komst had ik nog een belangrijke Oriëntatiedag van het bedrijf. Tijdens die oriëntatiedag was het de bedoeling om meer over het bedrijf IHG te leren, dit is het bedrijf waar ik voor werk. Het is een enorme organisatie met 9 grote hotelketens onder zich. De dag bestond voornamelijk uit kennismakingsspelletjes en andere spelletjes om zo meer over het bedrijf te leren. Voor de mensen die mij kennen, jullie zullen vast wel begrijpen hoe gelukkig ik was met al die creatieve spelletjes waarbij ik mensen moest schetsen en waarbij ik een soort van puzzel moest leggen. Mijn creativiteit gaat zo ver als het zingen van een noot, en voor tekenen, schilderen en knutselen ben ik NIET gemaakt!! Al met al was het zeker een leuke dag, en hierdoor heb ik ook weer andere collega’s leren kennen. De begeleidster die ons de hele dag bezig wist te houden bleek ook Nederlands te zijn, maar al zo’n tijd in Engeland te zijn dat ze haar Nederlands met een Engels accent uitsprak. Ook al ben ik hier maar voor 3 maanden het was zeker leerzaam, en ik ben ervan overtuigd dat dit een erg goed bedrijf is om te kunnen en mogen werken.

Op de zaterdag zou Daan naar Bristol komen! Natuurlijk keek ik hier al een hele tijd naar uit.
Zoals sommige wel weten houd ik niet zoveel van het vooraf plannen en ook niet echt van het toeristisch gedragen in een ander land. Natuurlijk moest er deze week wel wat cultuur aan te pas komen, en had Daan al eventuele interessante dingen doorgegeven. In de tijd dat ik hier zelf ben, had ik zelf nog niet echt de moeite genomen om die op te zoeken. Ik ben blij dat ik weet hoe ik naar de supermarkt moet en weet waar het winkelcentrum zit! Daan en ik zijn gezellig uit eten geweest de eerste avond. Ik had een paar dagen vrij gekregen in de week, maar ik moest ook gewoon een paar ochtenden werken. Hier om heen hebben we onze week lekker vol gepland. Zo zijn we op de maandag naar Bath gegaan. Gezien het feit dat Bristol niet de meest spannende stad is, wat ik al eerder had aangegeven. Bath is een plaatsje vlakbij Bristol, en is na London de meest bezochte stad in heel Engeland. Bath staat bekend om zijn geneeskrachtige warmte bronnen, en als cultuurbarbaar zegt dat me helemaal niks! Daan en ik hebben hier ook The Roman Baths bezocht, zo’n badhuis uit de Romeinse tijd waarbij mensen uren zaten te bubbelen in het water dat zo gezegd geneeskrachten heeft. Het was zeker wel grappig om te zien, gezien het water uit een natuurlijke warmte bron komt. De prijzen aan de andere kant waren totaal belachelijk en echt over de top. Ook hebben we beide gedronken van dit natuurlijke bronwater…waarbij Daan het na de eerste slok al uitspoog en vies vond, voel ik me nu rijn en vol levenskracht!! HAHA Just Kidding! Erg lekker was het inderdaad niet.
Die avond zijn we uit eten gegaan bij ZaZa Bazaar! Ik kreeg de tip van 1 van m’n collega’s, het is een all you can eat restaurant met verschillende landen als thema. Ze hadden een actie waarbij 2 mensen voor 15.00 pond onbeperkt konden eten. Aangekomen in het restaurant, wisten we echt niet waar we als eerst moesten kijken! Een GIGANTISCH restaurant met allemaal verschillende standjes waarbij allerlei verschillende landen hun eten presenteerde. Texas, Vietnam, China, Italië, India, America, Salade bar, een toetjes bar, je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het. Het was alsof je een ander land instapte, en zeker de moeite waard dit eens te proberen.

De dinsdag hebben we maar even de tijd genomen om de stad onveilig te maken, en dan lees je voornamelijk de Primark! Gelukkig zijn we beide geslaagd, zou echt vreselijk zijn geweest als dit niet het geval was. Verder hebben we een beetje van Bristol gezien en vooral genoten van het mooie weer! Na een paar dagen samen te zijn geweest ,realiseerde we dat Bristol best mooi is, maar niet extreem veel te bieden heeft. We hebben nog een winkelcentrum bezocht en verder ook nog een beetje gehangen op mijn kamer zelf. Eindelijk Saving Mr Banks gezien, wat echt een aanrader is voor iedereen die van Disney houd en bekend is met het Mary Poppins verhaal. Op de vrijdag had ik een verrassing voor Daan waar hij al een beetje van op de hoogte was. Als beloning voor mijn deelname aan de introductie van het bedrijf kreeg ik een gratis nacht in het hotel voor mij en een eventuele andere gast. Hierbij kregen we Diner Bed and Breakfast van het hotel, alleen de extra’s moesten we zelf betalen. Die avond hebben we heerlijk gegeten in het Oosterse restaurant van ons hotel, en heerlijk geslapen. De volgende ochtend stond een Engels breakfast op ons te wachten (YEAH) Gelukkig heeft Daan zich hier op uitgeleefd. Nu ik hier een tijdje ben kan ik me echt niet voorstellen dat mensen dit echt lekker vinden. Ik word nu lichtelijk misselijk bij het zien en gewoon misselijk bij de geur alleen al! Afijn, gelukkig heeft Daan ervan genoten en de service in het hotel was echt TOP!
Ook al kende veel mensen mij, we zijn die avond en ochtend als echte gasten behandelt en zo hoort het ook!

Natuurlijk stond er nog 1 groot ding op onze to do list, Stonehenge! Voor de zaterdag hebben we een tour geboekt naar Stonehenge and Lacock Village. Natuurlijk heeft iedereen wel eens gehoord van Stonehenge toch? Die grote stenen die op de één of andere manier op elkaar zijn gezet en waarvan niemand nog precies weet waarom en wat het is. Lacock is een dorpje in de buurt waarvan weinig mensen nog hebben gehoord, maar zeker de moeite waard is om te bezoeken. Lacock heeft een tijdje geleden geleefd onder, onder andere de invasie van Warner Bros voor opnames van de Harry Potter films. Ook films als Pride en Prejudice, Warhorse en Emma zijn in dit dorpje gefilmd. Na film 2 van Harry Potter was Warner Bros echter niet meer welkom, omdat ze te veeleisend waren. Tijdens de rit naar Stonehenge hield onze gids Paul ons geboeid met verhalen en Mythes van en over Engeland. Tijdens de rit kregen we wel als advies mee dat we voor Stonehenge onze fantasie moesten gebruiken( Aah fijn! Nog meer creativiteit waarvan ik natuurlijk niets bezit), en niet alleen maar een paar stenen moesten zien als we er naar keken. Aangekomen bij Stonehenge, zijn we de menigte gevolgd naar de enorme stenen, opvallend was dat de snelweg maar een maar honderd meter van de stenen vandaan was. Inderdaad je moet goed je fantasie gebruiken om te begrijpen, en zien waarom dit 1 van de wereldwonderen is. Natuurlijk is het alleen al bijzonder op te weten dat je bij 1 van de wereldwonderen staat. We hebben het absoluut getroffen met het weer en we hebben zeker een paar mooie foto’s kunnen maken. Na deze tour zijn we doorgegaan naar Lacock Village, waarbij onze gids ons ook een persoonlijke tour door het dorpje gaf. Het dorp is onder andere bijzonder omdat het bijna volledig in het bezit is van The National Trust, dit houdt onder andere in dat je hier de huizen niet kunt kopen maar huurt. Zoals ik al eerder aangaf, meerdere films zijn hier opgenomen, en ik snap zeker ook waarom. Dit is precies zo’n plekje wat Engeland, Engeland maakt en dit was zeker ook een waardevolle toevoeging aan ons dagprogramma. Savonds hebben Daan en ik nog een bezoekje gebracht aan de Clifton Suspension Bridge, wat ook zeker een Bristolse bezienswaardigheid moest zijn. Helaas zat de week er toen al weer op, die avond nog heerlijk uit eten geweest bij een pizzaria en vervolgens terug naar mijn kamer gegaan om de laatste dingen in te pakken. Het was een super week, waarbij ik wat cultuur heb mogen opsnuiven. Voor mijn ouders.. Ik heb zelfs 3 kerken bezocht!!
Nu is alles weer een beetje terug naar normaal. Ik maak weer lekker veel uren, en de tijd hier gaat ook best vrij vlot. Ik kan maar beter nog even vollop genieten, voor dat ik het weet is het al weer voorbij. Ook wij mogen de afgelopen dagen genieten van het mooie weer in Engeland, en we hebben al een tijdje geen regen gehad!

Goed ik laat het weer even bij dit enorme verhaal! Bedankt voor het lezen, en tot de volgende Blog!!

Veel liefs,

Dayane

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn:

http://www.liontours.co.uk/

  • 10 Maart 2014 - 20:56

    Berna:

    Dag Dayane,

    Goed weer zo'n leuke blog van je te lezen. Met al dat oefenen in creativiteit wordt het misschien ooit toch nog eens wat. Je hebt inmiddels de helft van je stage er al wee op zitten. Het gat inderdaad erg snel.
    We wensen je nog fijne weken en een goede stage tijd toe.

    Heel veel liefs van Jan en Berna xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dayane

Actief sinds 05 Dec. 2013
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 5512

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 31 Juli 2018

Curacao

27 Januari 2014 - 09 Mei 2014

Stage in de UK

Landen bezocht: